Det är de små sakerna som räknas.

Visste ni att det krävs tolv nöjda kunder för att uppväga en missnöjd kund?

Då kan man fundera över hur mycket ett företag vinner på att få ut en positiv berättelse om sin kundservice i social media.

Bilden ovan visar en del av en konversation mellan en kundbetjänare och en kund. (Klicka för att se hela konversationen)

Sen den publicerades på imgur.com har den fått över 2 miljoner visningar endast på den sidan. Allt för att en kundbetjänare, en av de lägsta anställda i företaget, gett bra service. Efter att bilden blev populär fick den även synas i nyheter!

Det skulle vara intressant att veta hur många den nått allt som allt och hur det påverkat företaget i fråga. Häftigt att tänka på att gratis marknadsföring också kan ha inverkan.

Klicka HÄR för att se fler roliga historier om kundbetjäning som nått massorna!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s